6 סיבות למה לקוחות לא קונים באון ליין – והפתרונות שכדאי ליישם באופן מיידי

מאת: מיקי סויסה

אתם סופר מקצועיים, השקעתם לא מעט כסף במיתוג ועוד כסף בפרסום, אך כל זה לא מתורגם לעסקאות? יש מצב שאתם נופלים ב-6 הבורות האלה. מהן הסיבות ומה לעשות לגבי כל אחת – במדריך החשוב שלפניכם.

כולם אומרים לכם שאנשים קונים באון ליין. קונים מוצרים, רוכשים קורסים, משתמשים בשירותים של מגוון אנשי מקצוע, אבל אתם שואלים איפה כל האנשים הללו בעסק שלכם? למה אתם לא רואים אפילו קצת מכל הטוב הזה?

אספתי עבורכם 6 סיבות עיקריות שנלקחו מהניסיון שלי משנת 2012 עם מאות לקוחות שבניתי עבורם אתרי אינטרנט וממחקרים שפורסמו על התנהגויות גולשים לפני רכישה. הסיבות (והפתרונות) פשוטים להטמעה כמעט בכל עסק. תבצעו אותם, או אפילו חלק מהם – ותוכלו להגדיל את יכולת השיווק והמכירה של העסק בעשרות אחוזים (או יותר).

הבעיה: אנשים לא בוטחים יותר באופן אוטומטי

עידן התמימות נגמר, וטוב שכך, כי כמה שפחות תמימות ברשת = כמה שפחות אנשים נופלים בפח של נותני שירות לא מקצועיים מספיק, או כאלו שיודעים את המקצוע שלהם, אבל לא למדו מעולם להעניק שירות.

לכן, צאו מנקודת הנחה שבברירת המחדל, רוב הגולשים שרואים את האתר שלכם – לא בוטחים בכם. עד שיוכח אחרת כמובן…

סיבה ראשונה: אנשים לא מכירים אתכם

או במילים אחרות: תפסיקו להתחבא מאחורי מותג מסתורי. אתם המותג. אנשים אוהבים לקנות מאנשים, להבין מי עומד שם בצד השני. לכן, נסו להבליט את עצמכם, את הפנים ואת ה׳אני מאמין׳ שלכם בפרונט העסק. ואם לא בפרונט, אז אל תתחבאו לפחות. מישהו אמר עמוד אודות?

ככה אנשים יבינו קודם כל עם מי ׳יש להם עסק׳ – ורצוי שזה יהיה עם האדם שהוא העסק. אני לדוגמא כותב את המדריך הזה בשם שלי, שהוא מיקי סויסה. בכרטיס הביקור הדיגיטלי שלי מופיעה התמונה שלי ולא רק תמונת הלוגו, שלא אומרת כלום לגולש המזדמן.

תנו לאנשים להכיר אתכם, לדעת מי אתם. זה אני אגב, נעים מאוד 🙂

סיבה שניה: לא מוצאים איך אפשר לדבר איתכם

אני יודע, זה ממש נחמד שהכל בעסק עובד ׳על אוטומט׳. מרוב שהתמכרנו לאוטומט הזה, קצת שכחנו שאנשים מעדיפים אפשרות לשוחח לפני הרכישה.

אז נכון, זה ייקח זמן בסדר היום שלכם, אבל שיחה (או אפילו התכתבות בוואטסאפ) תגרום ללקוח הפוטנציאלי להבין שיש מישהו לדבר איתו. וזה חשוב כגורם מפיג חששות. זה יביא לכם יותר מכירות, חד וחלק. קחו את זה בחשבון כשאתם שוקלים לוותר על האופציה.

החלטתם להעניק את האופציה לשוחח איתכם בכל שאלה ועניין? אל תחביאו אותה! תציגו אותה בגאווה – ורצוי בכל עמוד באתר.

אצלי באתר למשל, אתם יכולים לראות תמיד בפינה הימנית התחתונה כפתור צ׳אט וואטסאפ, וכל אחד יכול להתחיל איתי שיחה בכל זמן (נו טוב, כמעט בכל זמן) בנוגע לכרטיס ביקור דיגיטלי דרך ה-whatsapp בלחיצה אחת פשוטה.

תנו לאנשים אפשרות לדבר איתכם או לכתוב לכם, ותדגישו את האפשרות הזאת במקום בולט באתר.

סיבה שלישית: דף הרכישה שלכם לא נראה מאובטח

בדף התשלום שלכם – הדגישו שמדובר בדף מאובטח. ציינו מי מעניקה את האבטחה לעמוד (חברת הסליקה בד״כ). באופן כללי, יותר מומלץ להטמיע דף תשלום של חברת סליקה מוכרת מאשר לבנות טופס תשלום אינטגרלי באתר, למרות שטופס אינטגרלי כזה ייראה, מבחינה ויזאולית, הרבה יותר יפה. בטופס תשלום לא מעניין להיראות יפה. מעניין להיראות מאובטח ואמין.

אם אתם מוכרים מוצרים (בחנות ecommerce) תעניקו אופציה לתשלום ב-paypal. הציבור כבר יודע שאם הוא שילם ב-paypal ולא קיבל את המוצר – הם (פייפאל) יחזירו לו את הכסף, מה שלא יקרה מהר בתשלום ׳רגיל׳ בכרטיס אשראי.

סיבה רביעית: האתר שלכם לא מאובטח

אם אין לכם באתר תעודת SSL – זה בהחלט הזמן להשיג אחת כזו. אין דבר הזה אתר אינטרנט בלי תעודת SSL – שמעניקה לו פרוטוקול מאובטח. יתרה מזו, הדפדפנים מציגים אתר ללא תעודה כזו כאתר ׳לא מאובטח׳ – והגולשים לא סומכים על אתר כזה (ובצדק).

עבור תעודה כזו ניתן ליצור קשר עם בונה האתר שלכם. אם כבר אין לכם קשר איתו – צרו איתי קשר דרך האתר ואשמח לעזור.

פרוטוקול מאובטח לאתר אינטרנט. כבר מזמן חובה לכל אתר, גם אם הוא איננו אתר מכירה.

סיבה חמישית: אין אחריות לשביעות רצון

אני מבין שזה לא אפשרי לביצוע בכל עסק. אבל אם יש לכם אפשרות – תנו אחריות. למשל: הדרכה מוקלטת מראש במחיר x, אבל אם לא מרוצים ולא מקבלים מספיק ערך – מקבלים החזר כספי מלא.

או: ״רכשו את הקורס הדיגיטלי שלנו וקבלו אחריות מלאה ל-30 יום בהם תוכלו לקבל החזר כספי מלא אם לא קיבלתם את הערך שחשבתם שתקבלו.״

כמובן שהאפשרות הזו פחות רלוונטית אם אתם ממש צריכים להשקיע כמה שעות באופן ייעודי לאותו לקוח. למרות שכבר ראיתי עסקים שכן מעניקים את האחריות גם במקרה כזה. תחשבו היטב אם זה יכול להתאין לכם.

אתם לא מתארים איך כל החומות ייפלו לפתע ברגע שעשיתם את זה. החשש הכי גדול של גולש לפני רכישה – האכזבה מהשירות ומהמוצר יתחלפו ביותר ביטחון.

סיבה שישית: אין המלצות באתר שלכם

אני באמת לא מבין איך יש אתרי אינטרנט ברשת ללא עדויות של לקוחות. זה אחד הדברים הבסיסיים שחובה לשלב בכל אתר – מאתר תדמית, חנות וגם בכרטיס ביקור דיגיטלי (אני מעודד כל מי שאני יוצר לו כרטיס כזה לשלוח אליי עדויות לקוחות שאשלב בכרטיס).

מה יותר טוב מאנשים שממש חוו את המוצר או השירות שלכם, נהנו מהם ומספרים את זה הלאה? זה אדיר! וכמה שיותר המלצות – יותר טוב. אין גבול לכמות.

לקוחות מרוצים מכם? למה שלא כולם יידעו מזה? בקשו המלצות אותנטיות מהלקוחות הקיימים, ועכשיו.

יש לכם עסק חדש ואין לכם המלצות – תנו את המוצר או השירות חינם לכמה אנשים, שיחוו אתכם וימליצו. כן, עד כדי כך.

את ההמלצות עליי, למשל, תוכלו לראות בדף הבית באתר וגם בכרטיס הביקור הדיגיטלי שלי – זה הקישור אליו.

אז צאו ליישם וספרו לי בכפתור הוואטסאפ מצד ימין איך היה. המון בהצלחה!

אהבתם? שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
הירשמו לניוזלטר המדהים שלנו!
ותקבלו עדכונים על מאמרים נוספים שיעזרו לכם להעביר את העסק לעידן הדיגיטלי!
מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:
כרטיס ביקור דיגיטלי -
הצעד הראשון שלך לעולם החדש
אם עוד אין לך כרטיס ביקור דיגיטלי -
הכרטיס הביקור הדיגיטלי שלנו הוא לא רק מכונת לידים, אלא הרבה יותר!
אישה מחזיקה סלולרי כרטיס ביקור דיגיטלי

לקבלת פרטים נוספים ויצירת כרטיס ביקור דיגיטלי

השאירו פרטים ונדבר בקרוב